back to top

Kako da na pravi način uposlite svoj LinkedIn profil

Mnogi korisnici LinkedIn još uvek doživljavaju kao jedno veliko lovište. Tu lovci na posao traže bolje prilike, dok lovci na talente traže nove zaposlene.

Pored ove neosporne uloge, LinkedIn može da bude mnogo više od toga. Ako se koristi na pravi način, to je efikasan alat za generisanje novih poslovnih prilika i negovanje poslovnih odnosa.

U prilog tome govori i istraživanje Wall Street Journala koje ukazuje da 41% malih preduzeća smatra, iz sopstvenog iskustva, da ova mreža pruža velike mogućnosti za generisanje novog posla. Šta bi trebalo da uradite da bi LinkedIn postao vaša reprezentativna vizit karta?

linkedin

Optimizujte LinkedIn profil

SEO je termin koji se najčešće koristi kada govorimo o optimizaciji sadržaja na web stranicama. Ukoliko SEO uključite i u kreiranje i održavanje LinkedIn profila potencijalni klijenti mogu lakše da vas pronađu pretraživanjem na Google-u.

Sam LinkedIn ima više od milijardu pretraga godišnje, a prema nekim istraživanjima 87% kupovina počinje pretraživanjem.  Podatak koji ne treba zanemariti.

Kako da optimizujete profil

Uključite ključne reči u naslov, sažetak, opis poslova koje obavljate, ali  i u preporuke tako da se mogu naći pretraživanjem.

Aktivno učestvujte u grupama

Istraživanje LinkedIna kaže da je prosečan korisnik član 7 grupa, a sve to su vaši klijenti, saradnici, influenseri i konkurenti.

Svi oni koriste grupe kao vezu sa Linkedin zajednicom. Redovno učestvovanje u grupama plasiranjem sadržaja koji nije nužno promotivan povećava mogućnost povezivanja sa drugim kompanijama, distributerima i medijima.

Kako da na pravi način uposlite svoj LinkedIn profil

Promovišite blog na LinkedInu

Kompanija Technorati izveštava da 31% klijenata reaguje na tekstove koje pročita na kompanijskim blogovima. Zato ima smisla objavljivati članke na svom blogu i dodatno ih deliti na LinkedInu. T

ekstovi tako dolaze do većeg broja pratilaca i ta taj način vaša poslovna poruka može da bude podeljena u okviru njihovih mreža. Blog jeste alat za umrežavanje putem sadržaja i pomoći će vam u izgradnji kredibiliteta.

Obezbedite preporuke i pisma podrške

Pođite od svog ličnog iskustva. Kada odlučujete o kupovini nekog proizvoda preko neke od, za to specijalizovanih, domaćih ili svetskih platformi, uvek ćete pogledati ocene kupaca i pročitati komentare. Isto to rade i vaši klijenti.

Preporuke i pozitivni utisci koje vaši saradnici ili klijenti dele na vašoj stranici utiču na odluke o kupovini potencijalnih klijenata i na izgradnju reputacije.

Koristite video zapise slajdove i intervjue

Najveći uticaj možete da ostvarite koristeći sposobnost LinkedIna da deljenjem primera iz prakse, razmišljanja i istraživanja budete relevantni.

Jednostavan i vrlo koristan način je i upotreba SlideShare o kome ću više pisati u jednom od sledećih tekstova. Kreiranjem i deljenjem sadržaja koji je zanimljiv utičete na to da vaši pratioci postanu angažovani zagovornici i promoteri vaše kompanije.

Kako da na pravi način uposlite svoj LinkedIn profil

Daljim deljenjem proširuju vaš globalni domet i uticaj. Veoma je bitno da sadržaj bude raznolik i dostupan u različitim formatima kao što su SlideShare poslovne prezentacije, blog postovi, infografici, webinari, podkastovi i drugi video snimci kako bi privlačni ciljanoj publici.

I za kraj savet koji ustvari treba da stoji na samom početku. 49,5% LinkedIn profila nije završeno, što znači da se neće pojaviti prilikom pretrage. Baš kao i kod prodaje bilo kog drugog proizvoda ili usluge tako ni svoj kredibilitet ne možete „prodati“ ako je nezavršen.

Zato proverite i podesite svoj profil kako biste videli brze i merljive rezultate. Nadamo se da vam je ovaj članak bio od koristi i da će vaš profil doneti mnogo novih poslova i konekcija bitnih za budućnost vašeg biznisa. Ako vam se svide ovaj članak molimo da ga ocenite i podelite s prijateljima. Na ovaj način pomažemo rast biznisa u Srbiji i regiji. Unapred se zahvaljujemo.

I da, otvoreni smo za sve savete, kritike i sugestije. Javite nam se.

PREPORUKE