Gerila marketing značenje, knjiga i primeri

0

Sadržaj

Gerila marketing je nešto za šta ste verovatno čuli a sama Gerila marketing knjiga je “must have” štivo svih marketara.

Mali biznis – veliki snovi, a često i ograničeni budžeti. Jedan od najvećih izazova svake novootvorene kompanije ili lokalnog biznisa jeste efikasno vođenje marketinške kampanje koje, pri tom, neće biti finansijski izdašno. Vlasnici malih biznisa nisu u mogućnosti da greše, jer svaki uloženi dinar može da propadne ako se ne usmeri na pravi način.

Zbog toga je marketing za male biznise prava umetnost, jer često traži nove i neistražene načine oglašavanja, povezivanja sa potencijalnim klijentima i brendiranja.

gerila marketing
Gerila marketing značenje, knjiga i primeri

Džej Konrad Levinson je još davne 1983. godine prepoznao problem sa kojim se vlasnici malih biznisa suočavaju, te je svoje iskustvo u vođenju marketinških kampanja pretočio u knjigu “Gerila marketing”.

Verovatno nije ni slutio da će ova knjiga doživeti uspeh kakvim se i dan-danas može pohvaliti: prevedena na preko 60 jezika, štampana u sedam izdanja i dopunjavana srodnim priručnicima. Štaviše, gerila marketing je prerastao u pokret istinskih sledbenika novog načina razmišljanja o marketingu.

Popularnost gerila marketinga nije slučajnost, a u to ćete se uveriti kada pročitate Levinsonovu knjigu.

Pisac Džej Konrad Levinson

Džej Konrad Levinson (1933-2013) započeo je svoju karijeru u svetu marketinga neposredno nakon završetka studija psihologije na Univerzitetu Kolorado.

Nakon nekoliko reklamnih agencija dospeva na čelo kreativnog odeljenja poznate marketinške agencije Leo Barnet, gde je kao kreativni direktor učestvovao u realizaciji nekoliko desetina uspešnih kampanja, među kojima i kampanje za Marlboro, Olstejt i druge američke kompanije. Autor je nekoliko knjiga na temu gerila marketinga, o čemu je predavao na Univerzitetu Kalifornija.

gerila marketing
Gerila marketing značenje, knjiga i primeri

O knjizi Gerila marketing

Da li ste ikada poželeli da vam klijenti neprestano dolaze a da ne morate da ulažete mnogo novca u reklamne kampanje? Da li ste se zapitali šta se krije iza velikih uspeha lokalnih biznisa poput prodavnice nameštaja ili agencije za prevođenje? Tajna je u nekonvencionalnom načinu razmišljanja, u kreativnosti i pronalaženju alternativnih načina oglašavanja i promocije – jednom rečju, u gerila marketingu.

Sam pojam gerila marketinga uveden je zahvaljujući Levinsonovoj knjizi, a vrlo brzo je zaživeo među marketingašima. Međutim, šta tačno potpada pod ovaj pojam?

Prema Levinsonovom tumačenju, radi se o marketinškim tehnikama i strategijama namenjenim prvenstveno početnicima, onima koji imaju veoma malo mogućnosti za izvođenje skupocenih kampanja i angažovanje celokupne marketinške mašinerije u cilju promocije sopstvenog proizvoda ili usluga.

Samim tim što su im mogućnosti ograničene, te je njihovo polje delovanja suženo, početnici su primorani da upotrebe maštu u mnogo većoj meri nego oni koji su prevazišli izazov pokretanja posla.

Knjiga je podeljena u pet delova, a svaki deo posvećen je određenom segmentu gerila filozofije. Da je zaista reč o filozofiji, uverićete se tek kada budete počeli da primenjujete strategije i tehnike iz Levinsonove knjige.

gerila marketing značenje, knjiga i primeri
Gerila marketing značenje, knjiga i primeri

Gerila pristup marketingu

Prvi deo nosi naziv “Gerila pristup”, a koncipiran je tako da ponudi odgovore na pitanja šta je gerila marketing danas, da li još uvek postoji potreba za gerila marketingom (i zašto) i na kojim tajnama počiva gerila marketing. Pored teoretskog dela, Levinson nudi i niz praktičnih poglavlja, poput poglavlja o razvoju plana za gerila marketing ili poglavlja o razvijanju kreativnog plana. Tu su i saveti kako odabrati najsmrtonosnije oružje za postizanje najvećih marketinških ciljeva i kako uštedeti novac za marketing (iako je gerila marketing često okarakterisan kao “jeftina” vrsta marketinga, nemojte da mislite da ćete moći da postignete bilo kakav uspeh bez novčanog ulaganja).

Minimedija marketing

Drugi deo knjige posvećen je minimedija marketingu, jednom od velikih tajni gerila marketara.

U pitanju su “zaboravljene” ili retko korišćene metode oglašavanja – ankete, pisanje pisama, poruke na oglasnim tablama i slično – koje oni sa većim budžetima nikada ne bi ni pomislili da iskoriste u marketinške svrhe.

Međutim, Levinson smatra da bi svako ko pretenduje na povećanje i održavanje profita trebalo da isproba barem nešto od preko dvadesetak ponuđenih minimedija marketing kanala.

igrica za mobilni marketing
Gerila marketing značenje, knjiga i primeri

Gerila marketing kampanje

U trećem delu knjige, Levinson nam nudi niz saveta kako da sprovedemo gerila marketing kampanju u maksimedijskom okruženju.

Možda se iz dosadašnjeg toka knjige moglo pomisliti da je Levinson zagovornik ideje da bi masovne medije i tradicionalan način oglašavanja trebalo izbegavati, ali ćete čitanjem ovog poglavlja uvideti moć gerila marketinga.

Kada iskoristite medij kao što su novine, radio ili televizija u gerila stilu, dobijate desetostruko veći učinak nego da ste ih koristili na tradicionalan način.

Kao i prethodno, i ovo poglavlje obiluje smernicama i praktičnim savetima o tome kako iskoristiti svaki od maksimedija na način koji odgovara vašem biznisu i vašoj ciljnoj grupi.

Gerila marketing online

Četvrti deo knjige posvećen je danas aktuelnim novim medijima, odnosno marketingu koji se odvija putem interneta, društvenih mreža, info medija i slično.

Obilje praktičnih saveta ukomponovano je sa najaktuelnijim informacijama iz oblasti marketinga u ovom polju.

Kako i sam autor navodi, marketing koji ne ide u korak sa najnovijim postignućima i inovacijama nije osuđen na uspeh, te svi oni koji se bave marketingom moraju prihvatiti činjenicu da ono što je važilo jednom ne mora da važi i drugi put.

gerila marketing značenje, knjiga i primeri
Gerila marketing značenje, knjiga i primeri

Gerila marketing strategije

Poslednji deo zaokružuje priču o gerila strategijama, vraćajući se na početnu zamisao o gerili kao načinu razmišljanja a ne samo oglašavanja. I sam naslov “Priroda gerile” sugeriše da je reč o glavnim idejama gerila pokreta, o načinu na koji je potrebno razumeti gerilu da bismo mogli da izvučemo najviše koristi iz ovog pravca.

Važan segment ovog dela knjige jeste psihologija gerila marketinga, koja čitaocu omogućava da upozna suštinu gerile – i to ne samo kao marketinškog sredstva, već i kao poslovne filozofije.

Dodatno, čitaoci će moći da uživaju u spisku od 200 oružja gerila marketinga, listi najčešćih i najdelotvornijih taktika i smernica koje svako ko pretenduje da se pozabavi oglašavanjem u gerila stilu treba da razume i primeni. Tu je, naravno, i spisak literature, što Levinsonove, što drugih autora, koji će pomoći gerila početnicima da se informišu o gotovo svim aspektima ovog, i dalje, najefikasnijeg pravca oglašavanja.

Ono što predstavlja trajnu vrednost ove knjige je njena komunikativnost. Način na koji Levinson opisuje ključne aspekte nije akademski (iako sa punim pravom to može da bude), a nije ni sasvim populistički.

Radi se o autoru jedinstvenog stila, bogatog praktičnog iskustva i širokog znanja iz oblasti marketinga i preduzetništva. Levinson je ovom knjigom uspeo da prevaziđe okvire marketinške struke i upusti se u raspravu o segmentima koji se tiču vođenja posla, osvajanja tržišta, plasiranja proizvoda i građenja brenda.

Čak i u svom n-tom izdanju po redu, “Gerila marketing” nudi obilje svežih informacija, idući u korak sa vremenom i razvojem savremenih tehnologija komunikacije. Ostaje pitanje da li će uskoro uslediti još jedno dopunjeno izdanje ove male biblije uspešnih marketara i šta bismo u njemu mogli da pročitamo o marketingu gerilaca danas.

gerila marketing značenje, knjiga i primeri
Gerila marketing značenje, knjiga i primeri

Gerila marketing knjiga recenzija

Svako ko je kročio u marketinšku džunglu, suočio se sa brojnim izazovima vezanim za uspešno osmišljavanje i vođenje marketinških kampanja. U tom smislu, Levinsonova knjiga je prava riznica znanja, koja u svakom trenutku može da ponudi odgovor na pitanje “šta sada”, pod uslovom da ste ispunili prvo i osnovno pravilo gerile: napravi plan i drži ga se.

Iako niste vični gerila pristupu ili ste, jednostavno, “srećni” da imate budžet koji ne traži veliku dozu kreativnosti, knjiga “Gerila marketing” će vam pomoći da na jedan prizeman i duhovit način bolje upoznate profesiju kojom se bavite, ali i da pokupite po neku ideju koja vam može biti od koristi – čak iako je jeftina.

Gerila marketing citati

“Gerila marketing podrazumeva i teoriju i akciju.”

“Marketing je umetnost promene mišljenja ljudi – ili pak navođenja da ostanu pri svom mišljenju ako su već u poslu s vama.”

“Više od pola vašeg marketing vremena treba da bude posvećeno postojećim klijentima.”

“Kad jednom pokrenete svoj plan gerila marketinga, pratite koja oružja pogađaju cilj, a koja ga promašuju. Samo ako to budete znali udvostručićete rezultate svog budžeta za marketing.”

“Ne koristite neko marketinško sredstvo ako ne nameravate da ga koristite kao profesionalac.”

“Za gerilca je marketing delom umetnost, delom nauka.”

“Internet je destilovana suština izgradnje odnosa sa osobom.”

“Ljudi cene korisne informacije, a još više ih cene ako su besplatne.”

“…Jedna od velikih prednosti štampe je to što vam lako dozvoljava da ponovite svoju poruku tri puta – ilustracijom ili slikom, naslovom i tekstom.”

PREPORUKA

Zabavni marketing

0

Sadržaj

Mobilna aplikacija toliko dobra da je Čak Noris koristi. Današnja tema je zabavni marketing i primer uspešne kampanje.

Ako čovek koji je “jednom došao 2 puta” i “uspeo da, od 5 kilograma kupusa, skuva 14 litara pasulja”, koristi neobičnu marketinšku foru za svoj posao, onda je to, složićete se, dovoljna preporuka da je i sami primenite.

Dakako, pričamo o “Teksaškom rendžeru”, borcu koji se našao “Na zmajevom putu” i čoveku čija je krvna grupa AK-47 – Čak Norisu i njegovoj brendiranoj vodi iz arteških bunara CForce.

Možda će vas začuditi da je i ljudini koja “od kiše može da napravi sneška” potreban marketing, ali tako je. Naravno, budući da se radi o čiki koji na računaru nema “delete” dugme jer “Čak Noris ne pravi greške”, ova marketinška caka nije ni obična, niti jednosmerna. Naprotiv.

O čemu se zapravo radi?

U pitanju je ultimativno korišćenje marketinškog potencijala koji poseduju mobilni telefoniigrica za mobilni koja ciljnoj grupi nudi…

zabavni marketing
Zabavni marketing

Zabavni marketing koji i sam donosi prihode

Lajtmotiv reklamne kampanje CForce vode glasi – popiješ ovu vodu i osećaš se kao Čak Noris (inače ako ovu dragocenu tečnost, koja datira iz ledenog doba, polijete po “jugiću”, on će se pretvoriti u zver od 500 konja – tako nešto makar tvrdi reklama).

Dakle, marketari su prigrlili legendu o “čoveku koji koristi dublera za scene plakanja” i preneli je na proizvod, stvarajući zanimljivu priču. A priča je uvek ono što prodaje.

Ok, to je ono što svi kreiramo za svoj proizvod. Šta je ovde toliko posebno?

Nećemo preterati ako kažemo – sve. U pitanju je kombinacija nekoliko stvari koje daju zanimljivu, zabavnu i dobro isplativu pobedničku strategiju:

Brend je prigrlio “činjenice o Čak Norisu” koje je kreirala javnost. Bolje rečeno, usvojeno je ono što su drugi izmišljali o ovom glumcu, a to je zatim preokrenuto u korist samog brenda i kreiranje emotivne povezanosti sa kupcem. Čitaj: Troškovi za osmišljavanje sadržaja ravni nuli.

Napravljena je veoma zarazna i zabavna igrica za mobilni sa Čak Norisom u glavnoj ulozi i ukusnim spominjanjem veličanstvenih i smešnih “činjenica” o glumcu. Naravno, u pitanju je nežna tabačina prilagođena za sve tarije od 9 godina koja:

je potpuno besplatna, što je izuzetno važno jer sama igrica za mobilni nije proizvod već alat za dalji marketing;

na posredan i neposredan način reklamira proizvod (Kada Čak popije CForce vodu postaje “ozbiljan” i mega-brzo razbacuje protivnike. S druge strane, s vremena na vreme, pojavi se keči video reklama za ovu vodu);

pruža mogućnost preciznog targetiranja potencijalnih kupaca koji su već dokazano zagrejani za proizvod i sam brend. Čim su instalirali igricu za mobilni logično je pretpostaviti da su poštovaoci lika i dela čoveka koji “puterom može da iseče nož”.

Sama po sebi, kroz uobičajeno puštanje nasumičnih reklama i in app kupovine donosi zaradu;

Pokrenuta je internet marketing kampanja sa ciljem da reklamira samu igricu za mobilni bez i trunke pomena samog brenda ili CForce vode kao proizvoda.

zabavni marketing
Zabavni marketing

Šta je dobijeno kao rezultat

Za godinu dana od kako je Čak Noris igrica za mobilni lansirana, našla se na više od 2.000.000 mobilnih aparata.

To znači da je makar isto toliko ljudi čulo za novu vodu i odgledalo makar po jednu reklamu unutar same igrice (inače verovatnoća da su pogledali barem 150 reklama nije mala). Od ovog broja makar 30 procenata korisnika, za po par dolara, obavila je kupovinu tokena i drugih džidža bidža za lakše napredovanje kroz igricu i… počelo da kupuje Čakovu artešku vodu.

Prema računici (da sad ne ulazimo u detalje, CPC, vreme provedeno u igranju…) sama igrica za mobilni, samo na osnovu reklama, gospodinu Norisu svakog meseca donosi između 12.000 – 30.000 dolara, a najverovatnije i više.

Na ovo se dodaje nepoznata suma koja dolazi od in-app kupovine, a povrh svega još i novac koji se sliva od prodaje same brendirane vode. Naravno u pitanju su tajni podaci, ali iznosi zasigurno nisu mali. Da jesu, čitav projekat odavno bi bio ugašen.

Sve u svemu, bude za kiriju i još par sitnica.

zabavni marketing
Zabavni marketing

Mobilne aplikacije budućnost online marketinga

Idemo odmah na argumente u prilog ovoj tvrdnji.

Mobilni telefoni prisutni su svuda i uvek su uz vaše potencijalne klijente. Čitav internet se prilagođava mobilnim telefonima. Od društvenih mreža, do web sajtova i online prodavnica. Sve je postalo ili postaje mobile friendly.

Zato ne čudi da su igrice i mobilne aplikacije budućnost online marketinga.

Ne, ne govorimo o aplikacijama koje će ljudima olakšati kupovinu ili im na dlan staviti katalog usluga i proizvoda koje nudite.

Ljudi traže zabavu, način da se oslobode stresa, da preguraju još jedan dan. To je “rupa” koju će vaša igrica ili aplikacija popuniti i pružiti korisnicima dobit, smeh i opuštanje, fino i nenametljivo proširujući svest o vašem brendu.

Kod marketinga i prodaje stvari stoje isto kao i kod učenja – najuspešniji su onda kada ih nismo ni svesni.

Ako ne verujete ovom tekstu verujte čika Norisu. Ne zaboravite da su Supermen i Čak svojevremeno obarali ruke. Opklada je bila da, ko izgubi, donji veš mora nositi preko pantalona.

Zato razmislite o svojoj igrici za mobilni, uložite mudro i preteknite konkurenciju. Neka Čak bude na vašoj strani.

PREPORUKA

Vredne lekcije o biznisu iz filmova

Sadržaj

Filmovi sadrže lekcije koje nas čine boljim preduzetnicima

Filmovi su najčešće nešto čime se bavimo u slobodno vreme. Ali, ne morate biti zagriženi filmofil da bi vam bilo jasno da su oni mnogo više od pukog gledanja u ekran radi prekraćivanja vremena. Oni nas mogu naučiti mnoge stvari – uz njih možemo saznati mnogo toga o sudbinama ljudi koje nikako drugačije ne bismo imali priliku da sretnemo.

Baš iz tog razloga, u naredna dva teksta, lekcije o biznisu iz filmova koje nam neka od filmskih ostvarenja donose će biti tema našeg teksta. Ukoliko neke od filmova na listi niste gledali, imajte na umu da sadrže spojlere, pa možda je najbolje da preskočite priču o tom filmu dok ga ne pogledate. Izbor je svakako na vama.

lekcije o biznisu iz filmova su lako primjenjive u preduzetništvu
Lekcije o biznisu iz filmova su lako primjenjive u preduzetništvu

The Goodfather (1972) – Sve je u networkingu

Kultna saga o porodici Korleone u kontekstu biznisa nudi odlične lekcije: od onih kako bi bilo pametno poslovati, pa sve do onih koje bi bilo preporučljivo izbegavati. „Kum” sa kojim cela priča započinje je don Vito Korleone (Marlon Brando), od kog se definitivno može štošta naučiti o poslovanju.

Vito je vrlo umešan u povezivanju sa drugima, a njegova pozicija moći omogućava mu lak pristup brojnim sortama ljudi. Njegova porodica seže značajno dalje od njegove stvarne porodice, te slobodno možemo reći da se proteže na gotovo svakog člana zajednice. Njegova filozofija je jednostavna, a efektna: dogovarajte se sa ljudima u vezi sa stvarima koje su važne i njima i vama, a zatim stanite iza svojih reči.

Tako što postaje svojevrstan magnet za ljude u svojoj bližoj i daljoj okolini, ljudi dolaze kod don Vita i traže od njega usluge, za koje se zna da će kasnije doći na neku vrstu naplate, po principu – usluga za uslugu. Danas u marketingu možemo videti demonstracije istog principa – na primer, web sajt koji vam nudi besplatne e-knjige iz neke oblasti, a zauzvrat im ostavite svoju adresu.

Zar to ne zvuči kao „ponuda koja se ne može odbiti”? Dok god je don Vito bio Kum, njegove „usluge” neretko su prevazilazile ono šta su od ljudi njega tražili, a sve što je od njih tražio su „male” usluge, čime je zapravo samo učvršćivao svoju mrežu kontakata i na taj način postajao sve moćniji i uticajniji.

Goldfinger (1964) – Pametno koristite informacije kojim raspolažete

U ovom filmu o tajnom agentu Džejms Bondu, on (a igra ga Šon Koneri) je u jednoj sceni vezan za sto od strane glavnog negativca Aurika Goldfingera (Gert Frob). Laser koji mu ozbiljno može naškoditi sve je bliži njegovom torzou, a na njegovom licu vidi se napor od razmišljanja kako da se izvuče od ove smrtne opasnosti. Najednom, vidimo promenu, kao da je smislio nekakav plan.

Zatim započinje dijalog: „Odaberi svoju narednu dosetku pažljivo, gospodine Bond. Zato što će ti biti poslednja,” kaže Goldfinger, a Bond na to odgovara: „Očekuješ da ću da pričam?”. „Ne, gospodine Bond, očekujem da ćeš da umreš,” odvraća Goldfinger, nakon čega Bond u svom umu pronalazi važne informacije: „Operacija Gren Slem,” što je samo jedan deo poverljivih informacija koje je uspeo da čuje ranije i doslovno mu je, sada, slamka spasa.

lekcije o biznisu iz filmova sa životne
Lekcije o biznisu iz filmova sa životne

On ne zna ništa o toj operaciji, ali Goldfinger to ne zna i, impresioniran informacijama koje Bond poseduje, odlučuje da ga izbavi iz opasnosti u koju ga je sam doveo.

Taj komadić informacije bio je dovoljan da se – takoreći – prodaja izvrši. Kada se bavite prodajom, verovatno mnogo puta čujete „Ne”, a jedan od način da se to premosti jeste da se pozovete na podatke koje već imate o kupcima i njihovim potrošačkim i drugim navikama.

Steel Magnolias (1989) – Teško je raspravljati se sa prijateljskim licem

U ovom filmu Travi Džons (Doli Parton) izgovara čuvenu rečenicu: „Smej se. To povećava vrednost tvog lica,” što je istina koja se i te kako može primeniti i u poslovanju. Osnovna pouka glasi: negativnosti nema mesta u biznisu.

Lako je primeniti prijateljski pristup u komunikaciji sa ljudima, što se odnosi kako na komunikaciju uživo, tako i na pisanu (odnosno, onlajn). Neka komunikacija sa vašom ciljnom grupom bude prijatna, prijateljski nastrojena, sa toplim tonom i pozdravima na početku, kao i na kraju poruke.

Wall Street (1987) – „Ono što je vredno činjenja vredno je činjenja za novac”

Citat iznad možda je najpoznatija stvar u vezi sa ovim filmom u kom glavne uloge igraju Majkl Daglas kao Gordon Geko i Čarli Šin kao Bad Foks. U današnje doba, kada su gotovo svi brendovi svesni važnosti kontent marketinga, postaje jasno da se za dobre rezultate mora izdvojiti novac.

sadržaj je kralj
lekcije o biznisu Sadržaj je kralj

Ponekad cena nije očigledna, a ponekad ona uopšte nije izkazana u novcu. Na internetu, sadržaj se često trampi za informaciju (na primer, o tome koliko ljudi je privučeno tim sadržajem), a sve to ima jednu svrhu – prodaju.

Kada je sadržaj takav da je privlačan svojoj ciljnoj publici, onda je i njegova cena opravdana. Zato nas ovaj film, u kom su glavni junaci prekršili nekoliko federalnih propisa i samim tim prestali da igraju po pravilima, ipak uči važnu lekciju o pravoj vrednosti nečega što ozbiljno može unaprediti poslovanje.

Pretty Woman (1990) – Važnost veštog pregovaranja

U čuvenom filmu s početka devedesetih, Vivijen (Džulija Roberts) i Edvard (Ričard Gir) pregovaraju o ceni njenih… usluga za period od nedelju dana, koje se ni po čemu ne razlikuje od bilo koje druge forme pregovora. Vivijen nastoji da održi visoku cenu, dok je Edvard smanjuje. Lekcija: u većini situacija, imajte na umu da druga strana, kao i vi, pregovara u skladu sa svojim interesom.

Na kraju filma postaje jasno da bi Vivijen bila spremna da pristane i na sumu za hiljadu dolara manju, a Edvard bi bio spreman da plati i više od toga. Dakle, pregovori su bili korisni i „na pola puta”, što bi i trebalo da bude njihova glavna odlika.

Man of Steel (2013) – Koristite svoje moći za dobro

U ovoj novijoj iteraciji filma o Supermenu nalazi se nekoliko važnih lekcija. Klark Kent (Henri Kavil) izgubio je oba oca – iz različitih svetova, iako je ono čemu su ga oni učili ostalo sa njim i nakon što ih više nije bilo. Klark se u životu, u suštini, stalno iznova suočava sa jednim izborom, odnosno odlukom koja se može primeniti i na poslovanje.

Imajući u vidu njegove supermoći, Klark Kent mora da bira da li će biti apsolutno dobar po svet oko sebe, ili apsolutno loš. Kao tinejdžera, njegov „ljudski” otac učio ga je da ne može da se obračunava sa dečacima koji ga zadirkuju; ako odluči da nekog od njih udari, mogao bi ih usmrtiti, obzirom na njegovu moć.

U svim situacijama on se, stoga, mora pridržavati svog izbora, odnosno uvek ga iznova procenjivati. Zato on mora biti miran u svim onim situacijama u kojima bi mogao da se razračuna sa protivnikom; drugim rečima, on svoje moći mora koristiti isključivo u dobre svrhe.

Slično je i sa biznisom. Ukoliko svoje oglašavanje koristite kako biste obmanjivali kupce, vremenom ćete početi da ih gubite. Stoga takozvanu Supermenovu dilemu valja stalno imati na umu: korektnost i fer odnos su jedini pravi put, gledano dugorčno.

PREPORUKA