4 tehnike za oslobađanje stresa u marketingu, jednoj od najstresnijih profesija

Prema nekim istraživanjima najstresnije profesije na svetu imaju vatrogasci, vojnici, novinari, lekari i glumci.

Ozbiljnija istraživanja na ovu temu su rađena pre pet i više i godina i nisu se mnogo bavila rastućom industrijum advertajzinga i marketinga. Međutim, Amerikanci su i toj oblasti posvetili pažnju i prema poslednjim istraživanjima, ova oblast rada se nažalost  pokazala “liderom na skali stresnosti”.

Prema istraživanju Workfronta čak 71 procenat ispitivanih marketara je odgovorio da je imao iskustvo “izgaranja (burnout)” na poslu, dok je 66 odsto njih odgovorilo da očekuje povećanje nivoa stresa u bliskoj budućnosti. Zabrinjuje i činjenica da je 80 odsto ispitanika, zaposlenih u marketinškim agencijama, potvrdilo da se oseća preplavljenim poslom. Imaju osećaj da se sve vrti oko posla, dok su druge sfere živote u drugom planu.

Zašto je marketing toliko stresan?

Marketing je jedna od najkonkurentnijih industrija sa izbirljivom publikom.

Marketing nije lak posao. On uključuje statistiku. Mnogo statistike i uporednih analiza. Profesionalci treba da sprovode analizu i da budu okrenuti proučavaju, učenju i analitici  kako bi “provalili” publiku. I to sa svakim novim projektom – drugu publiku.

Pa, ako hoćete, sadašnji advertajzeri se moraju suočiti i sa civilizacijskom promenom publike, potrošača i karakteristikama nove generacije. Generacija milenijalaca obrće igricu, tako da sva dosadašnja pravila prestaju da važe. U marketingu je ta promena najvidljivija.

Upoznavanje publike uključuje prikupljanje i sortiranje podataka. Potreban je visok nivo znanja, inteligencije i analitičnosti za shvatanje demografije.

Marketing je po svojoj prirodi dinamičan. Oglašavanje i marketinške prakse su se menjale i razvijale tokom godina. Neverovatno je kako brzo marketinške kampanje rastu i padaju. Treba biti u toku sa razvojem u svojoj niši. Kao marketinški profesionalac morate biti oprezni i pažljivi.

  Profil idealnog zaposlenika

Da ne govorimo o munjevitoj brzini razvoja tehnologije i strpljenju i učenju koje je neophodno kako bi se ostalo u toku i na visini zadatka.

Većina marketinških poslova je stresna i može se ispostaviti da je toksična za lični i porodični život. Brojni marketinški poslovi zahtevaju da provedete mnogo vremena u kancelariji ili na putovanju. Nesvesno, većina advertajzera nosi posao sa sobom kući. To utiče na članove njihove porodice i prijatelje.

Postoje naravno i brojni drugi faktori koji marketinšku karijeru čine stresnom, a to su pre svega rokovi na dnevnom nivou, zadovoljstvo klijenta, velika očekivanja u oblasti koja jeste egzaktna ali i vrlo živa i promenljiva.

Pored svega toga, ne treba zapostaviti ni stres “onog glavnog” u ovom poslu. Preduzetnici u marketingu su posebna kategorija, za koje bi se svi navedeni uslovi za stres mogli uduplati. O tome više u tekstu Preduzetnički stres.

4 načina da se stres marketara smanji na razuman nivo

Počnimo od toga šta može pojedinac sam da uradi.

Na prvom mestu treba osvestiti da nam je svima potreban odmor. Ukoliko osećate umor i odbijate da se opustite tokom prenatrpanog radnog dana, to će se odraziti na vaš učinak i eto novog stresa, hranjenog nezadovoljstvom i osećajem neuspeha.

Vrlo je važno odvojiti bar 15 minuta tokom radnog vremena za “uzemljenje” odnosno beg od posla. Ukoliko ste u mogućnosti napustite kancelariju i prošetajte ili popijte kafu u parku ili obližnjem kafiću. Ako vam društvo pravi kolega, sve teme su dozvoljene osim posla i obaveza.

Ako niste u mogućnosti da napustite kancelariju, onda improvizujte. Sklonite se u toalet ili neko drugo mirno mesto i napravite pauzu. Ali stvarnu – mentalnu. Sagledajte stvari realno, podsetite se svih svojih uspeha do sad i uvidite da radite svoj posao na najbolji mogući način, te da će sve na kraju, biti u redu.

  Šta restorani i kafići treba da urade online i to odmah?

Druga stvar koja mnogo pomaže i povezana je sa prvom, odnosno tom pauzom na poslu koja “prelama” dan, jesu aktivnosti u kancelariji. Ukoliko radite za firmu koja vodi računa o zadovoljstvu zaposlenih, onda već sad sigurno na poslu imate neku chill-out zonu. Međutim, mnogo bolja tehnika od one da prilegnete na lezibeg je boks vreća.

Iskustva kompanija koje su u slobodne aktivnosti na poslu uvrstile “boks predah” su iznenađene rezultatima. Pokazalo se da su zaposleni rado prihvatili ovu aktivnost, jer je nova i neobična, a udaranje u boks vreću im je pomoglo da se oslobode nakupljenog stresa, da se razmrdaju i poboljšaju svoje raspoloženje.

Uz to, ovu aktivnost možete da obavljate sami ili u paru, a oprema za boks ne iziskuje mnogo prostora niti novca. Lako se montira i uz dobrog enterijeristu, može lepo da se uklopi u moderan ambijent marketinsčkih kompanija.

Treća vrlo važna stvar je da ne nosite posao kući. Odvojite posao i porodicu. Učinite dodatan napor da stvorite kvalitetno vreme sa prijateljima i porodicom, jer će vam to dati neophodnu dimenziju u kojoj se ne nalazi posao. Možda bude teško na početku, ali brzo će stvar preći u prirodnu i vi ćete se puniti dobrom energijom i polako ostaviti posao tamo gde mu je mesto – u kancelariji.

Poslednja, ali ne i najmanje važna stvar je redovno vežbanje i kvalitetan san. S obzirom na to da je za posao marketara neophodna puna koncentracija i određena doza kreativnosti, sasvim sigurno padate na ispitu efikasnosti ukoliko ne vodite računa o vežbanju i spavanju.

Pešačite do posla, učlanite se u teretanu, na plivanje. Bilo šta što će vas fizički aktivirati i pomoći da spavate “snom umornog pravednika”. Trudite se da ležete i ustajete uvek u isto vreme. Čak i vikendom.

  Generacija Y i zašto je voleti

Na ovaj način osnažićete svoju fizičku i psihičku kondiciju i povećati imunitet na stres.

(Izvor foto: Image by kues1 on Freepik)

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Supported by TNT Grupacija

MOŽDA VAS ZANIMA